Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Öz-yeterlik Algılarının İncelenmesi

Yazarlar: Ümran Betül CEBESOY, Dilek KARIŞAN

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 1377 - 1415

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fen bilgisi öğretmen adayları,Mikro öğretim,Yenilenebilir enerji kaynakları

Özet: Enerji ihtiyacı geçmişten günümüze hızla artmaktadır ve bu ihtiyaç yenidünya düzeninin kurulmasındaki önemli bir etkendir. Geçmişte yaygın olarak kullanılan kömür, petrol, doğal gaz gibi kaynakların sınırlı oluşu ve dünya üzerinde yarattığı tahribatın tehlikeli boyutu (iklim değişimi, fosil yakıt kaynakları için başlatılan savaşlar vb.) düşünüldüğünde yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelimin ne kadar gerekli olduğu görülmektedir. Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilinçli nesiller yetiştirmenin ilk adımı bilinçli öğretmenlere sahip olmaktır. Bu çalışma ile öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik bilgilerinin, tutumlarının ve bu konunun öğretimi konusundaki öz-yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 50 (11 erkek, 39 kadın) üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan yenilenebilir enerji kaynakları görüş formu uygulanmıştır. Nitel araştırma türlerinden durum çalışması felsefesine uygun olarak yürütülen araştırmada toplanan nitel veriler içerik analiz yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır. Çalışma sonuçlarında öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu, tutumlarının ise çeşitli değişkenlere göre şekillendiği görülmüştür. Bu konunun öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının ise bilgi eksikliklerinden ve konu öğretimini pratikte uygulama şansı bulamadıklarından dolayı düşük olduğu görülmüştür. Bu bulgular ışığında öğretmen adaylarının bilgi eksikliklerinin giderilebilmesi için öğretmen eğitim programlarına yenilenebilir enerji konusu ile ilgili dersler eklenmesi önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Öz-yeterlik Algılarının İncelenmesi}, volume={14}, number={1377–1415}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Ümran Betül CEBESOY,Dilek KARIŞAN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Ümran Betül CEBESOY,Dilek KARIŞAN. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Öz-yeterlik Algılarının İncelenmesi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ümran Betül CEBESOY,Dilek KARIŞAN. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. no. 1377–1415, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.