Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Stajyer Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürleri, Öğretmen ve Öğrencileri Hakkındaki Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım

Yazarlar: Hamit ÖZEN

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 1050 - 1094

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Öğretmen adayı,Mesleki ve teknik anadolu lisesi,Okul algısı,Pedagojik formasyon

Özet: Bu çalışmada formasyon eğitimi gören stajyer öğretmenlerin mesleki ve teknik anadolu liselerinde staj yaptıkları süreç içerisinde okul müdürü, öğretmenler ve öğrencilere yönelik genel algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminde olgubilim deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde pedagojik formasyon eğitimi gören 14 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri nitel araştırma tekniklerinden odak grup görüşme tekniği kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiş ve temalandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre stajyer öğretmenler; okul müdürlerinin katı bir disiplin anlayışına sahip olduklarını, öğrenci ve öğretmenlerle resmiyete dayalı fakat yakın olduklarıyla enformel ilişki kurduklarını, görünürlükten uzak bir tutum sergilediklerini ifade etmişlerdir. Bunun yanında stajyer öğretmenler, okulda görev yapan öğretmenlerin mesleklerine ve öğrencilere karşı ilgisiz, öğrencileri hem başarıya hem de hayata yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak güdüleme becerisinden yoksun olduklarını, öğrencileri başarabilecek bireyler olarak görmediklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca danışman öğretmenlerin stajyer öğretmenlere rehberlik yapmada isteksiz davrandıkları, stajyer öğretmenlerin motivasyonlarını kırıcı tutumlar sergiledikleri yönünde görüşler ifade edilmiştir. Son olarak stajyer öğretmenler, öğrencilerde bir takım sosyal olmayan negatif davranışlar olduğu ve öğrencilerinin öğrenilmiş çaresizlik içinde olduklarını belirtmişlerdir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Stajyer Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürleri, Öğretmen ve Öğrencileri Hakkındaki Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım}, volume={14}, number={1050–1094}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Hamit ÖZEN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Hamit ÖZEN. (2017). Stajyer Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürleri, Öğretmen ve Öğrencileri Hakkındaki Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hamit ÖZEN. Stajyer Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürleri, Öğretmen ve Öğrencileri Hakkındaki Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım. no. 1050–1094, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.