Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

İlkokul 2. 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi

Yazarlar: Ramazan TOK, Özge ERDOĞAN

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 1003 - 1024

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Writing,Writing Skills,Improvement of Writing

Özet: Bu araştırmada ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel türde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Trabzon il merkezindeki üç ilkokulda basit olasılıklı (rastgele) örnekleme yolu ile belirlenen 436 öğrenci ile yürütülmüştür. Elde edilen veriler, “Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği" ve "Yazılı Anlatımı Değerlendirme İçin Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin yazı okunaklılığının orta düzeyde, 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin orta düzey, 4. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin ise iyi düzeyde olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca yazı okunaklılığında sınıflar arasında anlamlı bir farkın olmadığı, yazılı anlatım becerilerinde ise sınıflar arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi için, mekanik yazma becerileri ile ilgili çalışmaların yapılması ve yazma becerilerini etkileyen değişkenlerle ilgili araştırmalar yapılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={İlkokul 2. 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi}, volume={14}, number={1003–1024}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Ramazan TOK,Özge ERDOĞAN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Ramazan TOK,Özge ERDOĞAN. (2017). İlkokul 2. 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ramazan TOK,Özge ERDOĞAN. İlkokul 2. 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi. no. 1003–1024, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.