Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

GeoGebra Yazılımının Matematik Kaygısı ve Matematik Öğretme Kaygısına Etkisinin İncelenmesi

Yazarlar: Yılmaz ZENGİN

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 908 - 939

Konular:-

Anahtar Kelimeler:GeoGebra,Matematik kaygısı,Matematik öğretme kaygısı,Öğretmen adayı

Özet: Bu çalışmanın amacı, GeoGebra yazılımı kullanılarak tasarlanan öğrenme ve öğretme sürecinin öğretmen adaylarının matematik kaygısı ve matematik öğretme kaygısına etkisini incelemektir. Çalışma nicel ve nitel metotların birlikte kullanıldığı karma yönteme dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 40 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Nicel veriler matematik kaygı ölçeği ve matematik öğretme kaygı ölçeği ile nitel veriler ise açık uçlu sorulardan oluşan bir görüş formu ile toplanmıştır. Nicel veriler ilişkili örneklemler için t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, GeoGebra yazılımıyla tasarlanan öğrenme ve öğretme sürecinin öğretmen adaylarının matematik kaygıları ve matematik öğretme kaygılarının azaltılmasına katkı sağladığı belirlenmiştir. Nitel bulgulara göre, bu kaygı türlerinin azalmasında GeoGebra yazılımının matematiksel bilginin dinamik bir ortamda yapılandırılmasına katkı sağlamasının önemli rol oynadığı ortaya çıkmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={GeoGebra Yazılımının Matematik Kaygısı ve Matematik Öğretme Kaygısına Etkisinin İncelenmesi}, volume={14}, number={908–939}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Yılmaz ZENGİN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Yılmaz ZENGİN. (2017). GeoGebra Yazılımının Matematik Kaygısı ve Matematik Öğretme Kaygısına Etkisinin İncelenmesi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yılmaz ZENGİN. GeoGebra Yazılımının Matematik Kaygısı ve Matematik Öğretme Kaygısına Etkisinin İncelenmesi. no. 908–939, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.