Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen ve Matematik Branş Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumları

Yazarlar: Şeyda GÜL, Esra ÖZAY KÖSE

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 700 - 725

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fen ve matematik öğretmeni,Eğitim araştırmaları,Tutum

Özet: Bu çalışmanın amacı, fen (biyoloji, fizik, kimya) ve matematik öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarını incelemektir. Bu amaçla veri toplamak için Eğitim Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği (EAÖTÖ) kullanılmıştır. Ölçek Erzurum il merkezinde kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş liselerde görev yapan ve fen (biyoloji, fizik, kimya) ve matematik branş öğretmenlerinden oluşan toplam 71 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Verilerin SPSS 18.0 istatistik programıyla yapılan analizleri sonucu elde edilen bulgular, öğretmenlerin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği (EAÖTÖ)’nde yer alan ifadelere katılımının yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular, cinsiyet ve branş değişkenleri açısından incelendiğinde ise tüm değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı (p>0.05) ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Fen ve Matematik Branş Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumları}, volume={14}, number={700–725}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Şeyda GÜL,Esra ÖZAY KÖSE}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Şeyda GÜL,Esra ÖZAY KÖSE. (2017). Fen ve Matematik Branş Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumları (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şeyda GÜL,Esra ÖZAY KÖSE. Fen ve Matematik Branş Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumları. no. 700–725, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.