Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Öğrencilerin Hata ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir İnceleme: Denklem Örneği

Yazarlar: Zeynep ÇAVUŞ ERDEM, Ramazan GÜRBÜZ

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 640 - 670

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Equations,Mistake,Misconception

Özet: Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin denklemler konusundaki hata ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Bir ildeki 6 farklı ortaokulda öğrenim gören 193 7. sınıf öğrencisiyle yürütülen bu araştırmanın verileri, literatürden yararlanılarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Denklem Konusundaki Hata ve Kavram Yanılgılarını Belirleme Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. 15’i çoktan seçmeli ve iki aşamalı, 6’sı ise açık uçlu olmak üzere toplam 21 sorudan oluşan ölçekten elde edilen bulgular ışığında, amaçsal örneklem yöntemiyle tespit edilen 11 öğrenciyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler, öğrencilerin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem konusunda bir kısmı pedagojik kaynaklı olan işlemsel hatalara ve kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Öğrencilerin Hata ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir İnceleme: Denklem Örneği}, volume={14}, number={640–670}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Zeynep ÇAVUŞ ERDEM,Ramazan GÜRBÜZ}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Zeynep ÇAVUŞ ERDEM,Ramazan GÜRBÜZ. (2017). Öğrencilerin Hata ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir İnceleme: Denklem Örneği (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zeynep ÇAVUŞ ERDEM,Ramazan GÜRBÜZ. Öğrencilerin Hata ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir İnceleme: Denklem Örneği. no. 640–670, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.