Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Akademik Çelişki Tekniğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi

Yazarlar: Tuğba TÜZEMEN, Mehmet Nuri KARDAŞ

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 581 - 610

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Akademik çelişki tekniği,Konuşma becerisi,Bağımsız değişkenler

Özet: Öz: Bu araştırmanın temel amacı akademik çelişki tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisini ve bazı bağımsız değişkenlerle ilişkisini tespit etmektir.Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Van ili İpekyolu ilçesindeki Şehit Koray Akoğuz Ortaokulunda 6. sınıfa devam eden 47 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Etkili Konuşma Becerisi Ölçeği” ve “Kişi Bilgi Formu” uygulanmıştır. Bu veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre akademik çelişki tekniği, öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmede Türkçe Öğretim Programı (2006) çerçevesinde gerçekleştirilen etkinliklerden daha etkili olduğu anlaşılmıştır. Konuşma becerisiyle ilişkisi incelenen; cinsiyet, öğrenci ailesinin sosyal çevresinde konuşulan dil, öğrenci ailesinin gelir durumu, ana dili, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine akademik çelişki tekniğinin istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkisi bulunmazken öğrencinin kitap okuma durumu üzerinde tekniğin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etki ettiği belirlenmiştir. Sonuçlar öğrencilerin konuşma becerilerinin geliştirilmesi etkinliklerinde akademik çelişki tekniğinin kullanılması durumunda başarılı sonuçlar alınacağını göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Akademik Çelişki Tekniğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi}, volume={14}, number={581–610}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Tuğba TÜZEMEN,Mehmet Nuri KARDAŞ}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Tuğba TÜZEMEN,Mehmet Nuri KARDAŞ. (2017). Akademik Çelişki Tekniğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tuğba TÜZEMEN,Mehmet Nuri KARDAŞ. Akademik Çelişki Tekniğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi. no. 581–610, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.