Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı

Yazarlar: Sibel ER NAS, Tülay ŞENEL ÇORUHLU

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 562 - 580

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Çevre eğitimi,Sürdürülebilir kalkınma,Fen bilgisi öğretmen adayı

Özet: Bu çalışmanın amacı; fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma kavramı hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada alan araması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 143 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anketten yararlanılmıştır. Açık uçlu ankette öğretmen adaylarına 3 açık uçlu soru sorulmuştur. Anketten elde edilen nitel bulgular içerik analizine tabi tutulmuş ve kodlamalardan yararlanılmıştır. Her bir kod kapsamında öğretmen adaylarının söylemiş oldukları ifadelerden bir örnek alınmış, frekans ve yüzde değerlerinin bulunduğu tablolarda okuyucuya sunulmuştur. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının %38’inin sürdürülebilir kalkınma kavramını “doğal kaynakların gelecek nesillere aktarılması” şeklinde tanımladığı sonucuna varılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının lisans eğitimlerinde almış oldukları derslerinin içeriklerinde “sürdürülebilir kalkınma” kavramını içeren projeler yapmaları sağlanarak farkındalıklarının artırılmasına katkıda bulunulabilir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı}, volume={14}, number={562–580}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Sibel ER NAS,Tülay ŞENEL ÇORUHLU}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Sibel ER NAS,Tülay ŞENEL ÇORUHLU. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sibel ER NAS,Tülay ŞENEL ÇORUHLU. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı. no. 562–580, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.