![Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/yyuefd_1305_2020.jpg)
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Tuncay CANBULAT, Ayşe YEŞİLOĞLU, Selma ZEMİN SİPAHİ, Fatma ERDOĞAN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Sınıf öğretmeni özel alan yeterlikleri,Sınıf öğretmeni eğitimi,Eğitim fakültesi
Özet: Bu araştırmanın amacı; eğitim fakültelerinin sınıf öğretmeni özel alan yeterliklerini hangi düzeyde kazandırdığına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modeline göre desenlenmiştir. Veriler, olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden seçkisiz örnekleme ile 2011-2012 eğitim-öğretim yılında MEB’de görev yapan 247 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, Demiral, Baydar ve Gönen (2010) tarafından hazırlanan Öğretmen Özel Alan Yeterlik Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde; frekans ve yüzde analizleri,t-test, f testi (One-Way ANOVA) ve Tukey testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenliği özel alan boyutları açısından öğretmenler, eğitim fakültelerinin sınıf öğretmeni özel alan yeterliklerini kazandırdığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Kadın öğretmenlerle erkek öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, mesleki kıdeme göre ise İzleme ve Değerlendirme, Bireysel ve Mesleki Gelişim-Toplum ile İlişkiler, Bireysel Sorumluluk ve Sosyalleşme ve Beden Eğitimi ve Güvenlik boyutlarında 6-10 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin, Sanat ve Estetik boyutunda ise 16 yıl ve üzeri kıdeme sahip olan öğretmenlerin görüşleri lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.