Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerini Kazandırma Düzeylerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Yazarlar: Tuncay CANBULAT, Ayşe YEŞİLOĞLU, Selma ZEMİN SİPAHİ, Fatma ERDOĞAN

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 339 - 359

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Sınıf öğretmeni özel alan yeterlikleri,Sınıf öğretmeni eğitimi,Eğitim fakültesi

Özet: Bu araştırmanın amacı; eğitim fakültelerinin sınıf öğretmeni özel alan yeterliklerini hangi düzeyde kazandırdığına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modeline göre desenlenmiştir. Veriler, olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden seçkisiz örnekleme ile 2011-2012 eğitim-öğretim yılında MEB’de görev yapan 247 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, Demiral, Baydar ve Gönen (2010) tarafından hazırlanan Öğretmen Özel Alan Yeterlik Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde; frekans ve yüzde analizleri,t-test, f testi (One-Way ANOVA) ve Tukey testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; sınıf öğretmenliği özel alan boyutları açısından öğretmenler, eğitim fakültelerinin sınıf öğretmeni özel alan yeterliklerini kazandırdığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Kadın öğretmenlerle erkek öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, mesleki kıdeme göre ise İzleme ve Değerlendirme, Bireysel ve Mesleki Gelişim-Toplum ile İlişkiler, Bireysel Sorumluluk ve Sosyalleşme ve Beden Eğitimi ve Güvenlik boyutlarında 6-10 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin, Sanat ve Estetik boyutunda ise 16 yıl ve üzeri kıdeme sahip olan öğretmenlerin görüşleri lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerini Kazandırma Düzeylerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri}, volume={14}, number={339–359}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Tuncay CANBULAT,Ayşe YEŞİLOĞLU,Selma ZEMİN SİPAHİ,Fatma ERDOĞAN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Tuncay CANBULAT,Ayşe YEŞİLOĞLU,Selma ZEMİN SİPAHİ,Fatma ERDOĞAN. (2017). Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerini Kazandırma Düzeylerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tuncay CANBULAT,Ayşe YEŞİLOĞLU,Selma ZEMİN SİPAHİ,Fatma ERDOĞAN. Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerini Kazandırma Düzeylerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. no. 339–359, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.