Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ortamda Öğrenmeye Karşı Hazır Bulunuşlukları

Yazarlar: Mustafa Serkan Günbatar

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 259 - 288

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Çevrimiçi öğrenme,Hazır bulunuşluk,Öğretmen adayları

Özet: Bu çalışmada amaç öğretmen adaylarının çevrimiçi ortamda öğrenmeye karşı hazır bulunuşluklarını tespit etmektir. Çalışma var olan bir durumu olduğu gibi betimlemektedir. Katılımcılar, 2015-2016 güz yarıyılında Türkiye’ deki bir Eğitim Fakültesinde Pedagojik formasyon eğitimi almakta olan öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışma grubu öğrencileri görüşmelere gönüllülük esasına göre katılmışlardır, yedisi kadın ikisi erkektir. Veriler öğretmen adaylarına sorulan görüşme formu kapsamındaki sorular ile odak grup görüşmeleri aracılığıyla elde edilmiştir. Yöneltilen sorular alan yazına bakılarak oluşturulmuş ve bir alan uzmanı tarafından gözden geçirilmiştir. Sorular “İletişim öz yeterliliği”, “Kurumsal Destek”, “Öğrenme öz yönlendirmesi” ve “Öğrenmeyi transfer öz yeterliliği” boyutları çerçevesinde oluşturulmuştur. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde öğrencilerin toplamda 68 olumlu, yedi nötr, 20 tane de olumsuz düşünceye sahip oldukları görülmüştür. Oranlama yapıldığında olumlu ifadelerin olumsuzların yaklaşık üç buçuk katı olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçtan hareketle katılımcıların çevrimiçi ortamda öğrenmeye hazır bulunuşluklarının yeterli düzeyde olduğu yorumu yapılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ortamda Öğrenmeye Karşı Hazır Bulunuşlukları}, volume={14}, number={259–288}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Mustafa Serkan Günbatar}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Mustafa Serkan Günbatar. (2017). Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ortamda Öğrenmeye Karşı Hazır Bulunuşlukları (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa Serkan Günbatar. Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ortamda Öğrenmeye Karşı Hazır Bulunuşlukları. no. 259–288, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.