Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen ve Sosyal Bilimler Kökenli Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanı Algıları

Yazarlar: Mustafa ÜREY, Ataman KARAÇÖP, Volkan GÖKSU, Kerem ÇOLAK

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 205 - 226

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Bilim insanı,Fen bilimleri,Sosyal bilimler,Öğretmen adayları

Özet: Bu çalışmanın amacı, fen ve sosyal bilimler kökenli öğretmen adaylarının bilim insanı algılarını belirleyerek aradaki farklılıkları ortaya koymaktır. Çalışmada, mevcut durumu tam olarak ortaya koyabilmek için Alan Taraması (Survey) Yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 314 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Chambers (1983) tarafından geliştirilen Bir Bilim İnsanı Çiz Testi (Draw A Scientest Test-DAST)’nden faydalanılmıştır. DAST’tan elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle, öğretmen adaylarının çizimlerinde 6 farklı temaya (fiziksel özellikler, kişisel özellikler, mesleki özellikler, çalıştığı ortam, kullanılan malzemeler, bilim insanı modeli) odaklandıkları görülmüştür. Her bir tema için yapılan çizimler araştırmacılar tarafından incelenmiş ve bu çizimlerden elde edilen kodlar ilgili tema altında sınıflandırılmıştır. Araştırmanın neticesinde, fen bilimleri kökenli öğretmen adaylarının bilim insanını, marjinal görünümlü, dağınık, önlük giyinen, deney yapan, icat yapan, problemlere çözüm üreten, çalışma ortamı olarak laboratuarı ve laboratuardaki malzemeleri kullanan bireyler olarak algıladıkları görülürken; sosyal bilimler kökenli öğretmen adaylarının bilim insanını, klasik görünümlü, düzenli, evrensel ve çok yönlü düşünen, çalışma ortamı olarak kütüphane ve çalışma odasını kullanan bireyler olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları, bilim insanını erkek, gözlüklü ve çalışma ortamı olarak doğayı kullanan bireyler olmaları hususunda ortak görüş bildirmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Fen ve Sosyal Bilimler Kökenli Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanı Algıları}, volume={14}, number={205–226}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Mustafa ÜREY,Ataman KARAÇÖP,Volkan GÖKSU,Kerem ÇOLAK}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Mustafa ÜREY,Ataman KARAÇÖP,Volkan GÖKSU,Kerem ÇOLAK. (2017). Fen ve Sosyal Bilimler Kökenli Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanı Algıları (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa ÜREY,Ataman KARAÇÖP,Volkan GÖKSU,Kerem ÇOLAK. Fen ve Sosyal Bilimler Kökenli Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanı Algıları. no. 205–226, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.