Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Durumlarının İncelenmesi

Yazarlar: Agâh Tuğrul KORUCU, Derya ÇINAR

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 73 - 101

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Akademik Öz-yeterlik,Öz-yeterlik,Öğretmen Adayı,Bireysel Farklılıklar.

Özet: Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik durumlarının; akademik yaşantılarında önemli bir etkiye sahip olduğundan; bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik öz-yeterlik durumlarının farklı değişkenler açısından belirlenip yorumlanmasıdır. Araştırmada araştırma yöntemi olarak nicel araştırma benimsenmiş olup, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’ndeki 18 ayrı bölümde öğrenimine devam eden 913 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve çalışma grubu öğrencilerinin demografik verilerinin elde edildiği kişisel bilgi formu, Owen ve Froman (1988) tarafından geliştirilen ve Ekici (2012) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçeye uyarlanmış hali 33 madde ve 5’li likert tip, 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı Cronbach’s alfa değeri .86 bulunmuştur. Verilerin çözümlenmesinde bilgisayar destekli istatistik paket programı olan SPSS kullanılmış; betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve basit korelasyon tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının; akademik öz-yeterlik durumları öğrenim gördükleri bölümlere göre, öğrenim gördükleri sınıflara göre, mezun oldukları lise türlerine göre değişmektedir. Ayrıca, Öğretmen adaylarının; akademik öz-yeterlik durumları ile yaşları arasında; düşük düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Durumlarının İncelenmesi}, volume={14}, number={73–101}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Agâh Tuğrul KORUCU,Derya ÇINAR}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Agâh Tuğrul KORUCU,Derya ÇINAR. (2017). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Durumlarının İncelenmesi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Agâh Tuğrul KORUCU,Derya ÇINAR. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Durumlarının İncelenmesi. no. 73–101, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.