Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi

Yazarlar: Mine AKTAŞ, Sevda ERDOĞAN KAYA

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 47 - 72

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Matematik Öğretimi,Orff Yaklaşımı,Akademik Başarı,Geometri

Özet: Bu araştırma; 8. sınıflarda matematik dersi geometrik cisimler öğretiminde Orff Yaklaşımı kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2013–2014 eğitim-öğretim yılı Ankara ili Çankaya ilçesindeki bir ortaokulda yapılmıştır. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel yöntem uygulanmıştır. Araştırmanın deney grubunda 24 (12 kız - 12 erkek), kontrol grubunda ise 24 (12 kız - 12 erkek) öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda Orff Yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi deney ve kontrol grubuna uygulama öncesinde (ön-test), uygulama sonrasında (son-test) olarak toplam iki kez kullanılmıştır. Elde edilen veriler Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, Orff Yaklaşımına dayalı öğretim yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun akademik başarılarında deney grubu lehine manidar düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0.05). Matematik öğretiminde Orff Yaklaşımı kullanımının öğrencilerin derse birebir katılımı ve dersin daha eğlenceli hale gelmesiyle birlikte, akademik başarılarının arttığı gözlenmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi}, volume={14}, number={47–72}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Mine AKTAŞ,Sevda ERDOĞAN KAYA}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Mine AKTAŞ,Sevda ERDOĞAN KAYA. (2017). 8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mine AKTAŞ,Sevda ERDOĞAN KAYA. 8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi. no. 47–72, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.