Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Atık Maddelerden Öğretim Materyali Geliştirme Sürecinin Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum, Davranış ve Algılarına Etkisi

Yazarlar: Hülya ASLAN EFE, Medine BARAN

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 22 - 46

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Çevresel tutum,Çevresel Davranış,Çevresel algı,Materyal geliştirme

Özet: Yapılan bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının atık maddeleri kullanarak fen ve teknoloji dersine yönelik materyal geliştirme sürecinin çevresel tutum, davranış ve algılarına etkisini saptamaktır. Araştırma, Fen Bilgisi Öğretmenliği programı üçüncü sınıfta öğrenim gören 64 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Yapılan bu çalışmada veri toplama aracı olarak Kışoğlu (2009) tarafından geliştirilen çevre okuryazarlığı ölçeği ve 4 sorudan oluşan yarı- yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adayları fen bilgisi ders kitaplarındaki kavramların öğretilmesine yönelik etkinliklerde kullanılacak materyaller geliştirilmişlerdir. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz döneminde 8 hafta boyunca devam etmiştir. Araştırmanın sonunda atık maddelerden fen bilgisi dersine yönelik öğretim materyali geliştirme sürecinin katılımcı öğretmen adaylarının çevresel tutum, davranış ve algılarına olumlu yönde etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu sürecin çevresel davranış boyutunda erkek öğretmen adaylarını kız öğretmen adaylarına oranla daha olumlu etkilediği sonucu elde edilmiştir. Yapılan bu çalışmadan elde edilen bu sonuçlar, öğretmen adaylarında daha olumlu bir çevre bilinci geliştirilmesi ve gelecek nesillerde bu bilincin yansımalarının görülebilmesi açısından önemli bulunmaktadır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Atık Maddelerden Öğretim Materyali Geliştirme Sürecinin Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum, Davranış ve Algılarına Etkisi}, volume={14}, number={22–46}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Hülya ASLAN EFE,Medine BARAN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Hülya ASLAN EFE,Medine BARAN. (2017). Atık Maddelerden Öğretim Materyali Geliştirme Sürecinin Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum, Davranış ve Algılarına Etkisi (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hülya ASLAN EFE,Medine BARAN. Atık Maddelerden Öğretim Materyali Geliştirme Sürecinin Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum, Davranış ve Algılarına Etkisi. no. 22–46, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.