Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yazarlar: Gülce COŞKUN ŞENTÜRK, Şeydagül KAPÇAK, Beyzagül KAPÇAK IŞIKSUNGUR

Cilt 15 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 1232 - 1255

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Müzik Eğitimi,Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlığı,Bireysel Çalgı Eğitimi.

Özet: Müzik Öğretmenliği adaylarının farklı demografik özelliklerinden elde edilen nicel değişkenlerin ortalamaları ile bireysel çalgı çalışma alışkanlığı ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları arasındaki ilişkiler incelendiğinde; istatistiksel olarak p<,01 düzeyinde anlamlı ilişkilere rastlanmaktadır. Araştırmacılar için en önemli bulgu ise öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlığı ölçek puanı ortalamaları ile bireysel çalgı dersi notlarının ortalamaları arasındaki pozitif yönde anlamlı ilişkinin (r=,609;  p=,000) tespit edilmiş olmasıdır. Araştırmaya katılan 433 öğrencinin Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlığı Ölçek Puanı ortalaması 64,28 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuç, çalışmaya katılan öğrencilerin 3.78 aritmetik ortalama ile “Büyük Ölçüde Katılıyorum”  ifadesine yaklaştığını göstermiş ve bu sonuca göre de öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının iyi derecede olduğu saptanmıştır. Literatür incelendiğinde; müzik öğretmeni adaylarının, bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarına yönelik benzer çalışmalar mevcut olsa da bu çalışma; ulaşılan örneklemin evreni temsil eder nitelikte olmasıyla büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple; tamamen evreni temsil eden bu örneklem ile müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları, net bir şekilde ortaya konulmuştur. Bu araştırma; müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan betimsel bir çalışmadır.  Çalışmaya dokuz farklı üniversiteden toplam 433 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeğe ek olarak, müzik öğretmeni adaylarının demografik özelliklerini, bireysel çalgı dersine devamlılık durumlarını, bireysel çalgı not ortalamalarını ve solo performans durumlarını tespit etmek amaçlı sorulara da yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi}, volume={15}, number={1232–1255}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Gülce COŞKUN ŞENTÜRK,Şeydagül KAPÇAK,Beyzagül KAPÇAK IŞIKSUNGUR}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Gülce COŞKUN ŞENTÜRK,Şeydagül KAPÇAK,Beyzagül KAPÇAK IŞIKSUNGUR. (2018). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Vol. 15). Vol. 15. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gülce COŞKUN ŞENTÜRK,Şeydagül KAPÇAK,Beyzagül KAPÇAK IŞIKSUNGUR. Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. no. 1232–1255, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018.