Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Enes Abdurrahman BİLGİN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Öğretim yazılımı,Bilgisayar destekli eğitim,Temel istatistik,Akademik başarı
Özet: Bu araştırmanın amacı, temel istatistik işlemlerin öğretimine yönelik tasarlanan bir öğretim yazılımının tanıtılması ve öğrencilerin konu ile ilgili akademik başarısına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesindeki bir üniversitesinin, eğitim fakültesinde güz dönemi Formasyon programında öğrenim gören ölçme ve değerlendirme dersini alan (temel istatistik işlemler konusu işlenmekte) öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 38 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen “Temel İstatistik İşlemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, geliştirilen yazılım kullanılan deneysel grup ile geleneksel grup arasında başlangıçta fark bulunmazken, uygulamaların ardından istatistiksel olarak anlamlı fark oluştuğu görülmüştür. Ayrıca farkın etki büyüklüğü iyi düzeydedir (d=0,698). Sonuç olarak tasarlanan öğretim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı tespit edilmiştir.