Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi

Yazarlar: Salih GÜLEN, Süleyman YAMAN

Cilt 15 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 1184 - 1211

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Argümantasyon,STEM eğitimi,Odak grup görüşmesi

Özet: Bu çalışma, Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (STEM) eğitimi disiplinlerinin argümantasyon sürecine entegrasyonunun öğrenciler tarafından kullanımını belirleyebilmek için yapılmıştır. Araştırmanın amacı; öğrencilerin STEM entegreli argümantasyon etkinliklerini nasıl kullandıklarını belirlemektir. Nitel yöntemin kullanıldığı bu çalışmada durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Verilerin toplanmasında odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Çalışma, sosyo-ekonomik açıdan benzer ortaokul altıncı sınıf 20 öğrenci ile yapılmıştır. Görüşme verilerinin analizi sonucunda; STEM entegreli argümantasyon metinlerinin kullanımı sürecinde grup arkadaşları arasında işbirliğinin oluştuğu görülmektedir. Grup bireylerinin argüman belirlemede iddia ve aşamaları beraber oluşturdukları belirlenmiştir. Öğrencilerin iddianın kanıtlarını belirlerken STEM disiplinlerini kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler tarafından aktif bir şekilde kullanılan sınıf içi metinlerin öğrencinin akademik başarısını artırmada kullanılabileceği önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi}, volume={15}, number={1184–1211}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Salih GÜLEN,Süleyman YAMAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Salih GÜLEN,Süleyman YAMAN. (2018). Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi (Vol. 15). Vol. 15. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Salih GÜLEN,Süleyman YAMAN. Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi. no. 1184–1211, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018.