![Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/yyuefd_1305_2020.jpg)
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Mustafa ÜREY
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Okul dışı öğrenme ortamları,Bahçe temelli öğrenme,Okul bahçesi,Içerik analizi
Özet: Yapılan çalışmanın amacı, okul bahçesi uygulamalarının içerik analizini yaparak, bahçe temelli öğrenme yaklaşımına yönelik eğilimleri ortaya koymaktır. 2000-2015 yılları arasında 21 farklı dergide tam metin olarak yayımlanan 162 makale çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. İlgili makaleler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Okul Bahçesi Uygulamaları Alan Tarama Formu” kullanılarak betimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, okul bahçesi uygulamaları kapsamında gerçekleştirilen çalışmalarda daha çok akademik performansın belirlenmesi ve geliştirilmesi ile birlikte sağlıklı yaşam becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Yapılan araştırmalarda kullanılan araştırma modelleri incelendiğinde daha çok belirli bir araştırma modeli kullanılmadığı, kullanılanlarda ise deneysel araştırma modelinin ağırlık kazandığı görülmektedir. Örneklem olarak özellikle okul öncesi ve ilköğretim düzeyindeki öğrencilere yer verilirken, nicel ve nitel veri toplama araçlarına yer verildiği tespit edilmiştir. Okul bahçesi uygulamalarının sonuçları incelendiğinde ise akademik performansın gelişimi, sağlıklı yaşam becerilerinin gelişimi ve bireysel ve sosyal becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.