Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Mustafa KAYA, Mehmet EROL
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Fazıl Hüsnü Dağlarca,Alpaslan,Yapma Destanlar,Rol ve Model
Özet: Bu araştırma Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın yapma destanlarındaki kahramanların ilköğretim II. kademe öğrencileri tarafından model alınıp alınmayacağının, model alınacaksa hangi ölçülerde ve hangi yönlerden model alınacağının tespiti amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma sahasını oluşturan Muş ilinin Bulanık ilçesinde 2010-2011 eğitim- öğretim yılında 8. sınıf öğrencilerine Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın destanlarındaki kahramanları örnek alıp almayacaklarıyla ilgili 50 sorudan oluşan ön test ve son test şeklinde bir değerlendirme formu uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan değerlendirme formu 4 bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde kahramanın kişilik bakımından güçlü yönleri elde edilmeye çalışılmıştır. II. Bölümde kahramanın akademik ve zihinsel bakımdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. III. Bölümde kahramanın sosyal bakımdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. IV. Bölümde kahramanın eğitsel açıdan güçlü yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anketin önce ön testi dağıtılmış, ardından kahramanlarla ilgili yapma destanlar derste işlenmiştir. Ders bitiminden sonra son test dağıtılmıştır. Değerlendirme sonuçları bilgisayarda SPSS istatistik programı ve Excel programı yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın yapma destanlarındaki kahramanların model alınıp alınmadığı; model alınacaksa hangi yönlerden model alındığıyla ilgili çeşitli tespitlerde bulunulmuştur.