Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Mehmet AKPINAR, Ali Sinan BİLGİLİ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler,Öğretim Programı,Kazanım,Beceri,Kavram
Özet: Bilimde, teknolojide ve sosyal yaşantıda meydana gelen değişimlere paralel olarak, öğretim programlarının da çağın gereklerini karşılamaya yönelik değişimlerin düzenlenip uygulamaya koyulması önemli bir zorunluluktur. Bu araştırmada, 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın (6.sınıf) kazanım, beceri ve kavram ilişkisinin yansıtılma düzeylerini uzman görüşlerine ortaya koymak, böylece yeni programlara ışık tutmak amaçlanmıştır. Çalışmada dört farklı üniversitede görev yapan 10 alan uzmanı akademisyenin görüşleri alınmıştır. Alan uzmanlarından 6.sınıf öğretim programında yer alan tüm ünitelere ait kazanım, beceri ve kavram ilişkilerini belirlemeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda alan uzmanlarının kazanım, beceri ve kavram ilişkisine yönelik görüşlerinin genel olarak; 2005 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan kazanımlar ile beceriler ve ünitelerde öne çıkartılan kavramlar arasında beklenen uyum sağlanamadığı anlaşılmıştır. Sonuçlardan hareketle, program ile ilgili yapılacak düzenlemelerde öğretmen ve paydaşlarının görüşleri alınarak yanlış anlaşılan veya eksik görülen konular yeniden ele alınmalı, eksiklikler giderilmesi önerilmektedir.