Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Drama Temelli Fen Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğrencilerinin Sosyal Beceriler Üzerine Etkisinin İncelenmesi: Besinler Konusu Örneği

Yazarlar: Yılmaz KARA, Burcu ASLAN

Cilt 15 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 698 - 722

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Science education,Drama,Social skills,Pre-school

Özet: Bu çalışmada okul öncesi dönem eğitimi planı, öz bakım becerileri gelişim alanında yer alan doğru ve dengeli beslenme kazanımları dikkate alınarak hazırlanan drama temelli fen eğitimi etkinliklerinin mevcut yönteme oranla sosyal beceriler üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada yarı deneysel araştırma yöntemi benimsenmiştir.  Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir devlet okulunda eğitim görmekte olan beş yaş grubu öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma toplam 37 öğrenci ile yürütülmüştür. Rastgele atama yöntemi ile okulda mevcut sınıfların biri deney, diğeri karşılaştırma grubu olarak tayin edilmiştir. Deney grubunda 18 karşılaştırma grubunda ise 19 öğrenci yer almıştır. Deney grubundaki öğrencilere besinler konusu drama temelli öğretim ile öğretilmiştir. Karşılaştırma grubunda ise besinler konusu aynı araştırmacı tarafından mevcut yöntem ile öğretilmiştir. Erken çocukluk döneminde bazı sosyal becerilerin ölçülmesi için Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği verilerin toplanmasında işe koşulmuştur. Deney ve karşılaştırma gruplarında gerçekleştirilen uygulamadan iki hafta önce ve iki hafta sonra okul öncesi dönem öğrencileri okul ortamında ölçek üzerinden gözlemlenmiştir. Gözlem sonuçlarından elde edilen veriler puanlara dönüştürülerek bilgisayar ortamına aktarılmış ve istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları besinler konusunun öğretiminde drama yöntemi kullanılmasının öğrencilerin bazı sosyal becerilerini (kişiler arası beceriler, kendini kontrol etme, sözel açıklama ve dinleme becerileri) artırdığını ortaya çıkarmıştır. Okul öncesi dönem fen eğitiminde drama temelli öğretime yer verilmesi teşvik edilmeli ve öğretmenlerin drama temelli etkinlik tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerileri edinmeleri sağlanmalıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Drama Temelli Fen Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğrencilerinin Sosyal Beceriler Üzerine Etkisinin İncelenmesi: Besinler Konusu Örneği}, volume={15}, number={698–722}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Yılmaz KARA,Burcu ASLAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Yılmaz KARA,Burcu ASLAN. (2018). Drama Temelli Fen Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğrencilerinin Sosyal Beceriler Üzerine Etkisinin İncelenmesi: Besinler Konusu Örneği (Vol. 15). Vol. 15. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yılmaz KARA,Burcu ASLAN. Drama Temelli Fen Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğrencilerinin Sosyal Beceriler Üzerine Etkisinin İncelenmesi: Besinler Konusu Örneği. no. 698–722, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018.