Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Halil DURAK, Yaşar GENEL
Konular:-
Anahtar Kelimeler:V-diyagramı,Fizikokimya laboratuvarı,Kimyasal kinetik
Özet: Kimya konularının deneysel çalışmalarla desteklenmeden anlatılması ve anlaşılması çok güçtür. Bu nedenle teorik derslerin laboratuvar uygulamaları ile etkin bir şekilde desteklenmesi gerekmektedir.Laboratuvar dersinin etkin bir şekilde öğrenilebilmesi için deney raporlarının V-diyagramı ile hazırlanmasının faydalı olabileceği düşünülmüştür. Bu amaçla fizikokimya laboratuvar dersinden başarıile geçmiş eğitim fakültesi kimya bolumu 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 25 kişilik bir örneklemev-diyagramı çalışması yaptırılmıştır. Bu öğrencilerle mülakat yolu ile görüşmeyapılarak sonuçlar değerlendirilmiş ve klasik laboratuvar raporlarıyla karsılaştırıldığında diyagramınıngerçek bir öğrenme ortamı sağlayıp sağlayamadığı incelenmiştir.