Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Ayşegül KINIK TOPALSAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tasarım Temelli Fen Eğitimi,FeTeMM Eğitimi,İlkokul ve Ortaokul Mühendislik Uygulamaları
Özet: Güncellenen Fen Bilimleri dersi öğretim programına, Fen ve Mühendislik Uygulamaları konu alanı eklenerek konu alanı sayısı 4 ten 5 çıkarılmıştır. Bu alan, fen bilimlerinin matematik, teknoloji ve mühendislikle bütünleştirilmesi sağlanarak, problemlere disiplinler arası bakış açısı kazandırmasını, öğrencileri buluş ve inovasyon yapabilme seviyesine ulaştırarak, edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde ürün oluşturmalarını ve bu ürünlere nasıl katma değer kazandırılabilecekleri konusunda ki genel stratejileri kapsamaktadır. Bu becerileri geliştirmesi beklenen öğretmenlerin, FeTeMM alanındaki becerileri geliştirilmeli ve öğrencileri etkin kılacak öğretim etkinlikleri üretip uygulamaları sağlanmalıdır. Bu kapsamda, bu çalışmada İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında verilen Fen ve Teknoloji Öğretimi-II dersi kapsamında, verilen eğitimler sonrasında, öğretmen adaylarının Mühendislik Tasarım Süreci temel alınarak geliştirdikleri ve yürütmeye çalıştıkları öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi ve yaşanabilecek aksaklıkların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Özel durum yaklaşımı ile yürütülen çalışmada bulgular 2015-2016 eğitim-öğretim döneminin bahar yarıyılında 45 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Bulgular öğretmen adaylarının geliştirdiği ve ürün haline getirmeye çalıştığı 45 etkinliğin araştırmacılar tarafından belirlenen inceleme kriterlerine göre değerlendirilmesi ile elde edilmiştir. Geliştirilen ve ürün haline getirilmeye çalışılan etkinliklerde, ilk ve en önemli basamak olan problem tanımlama ve tanımlanan problemin anlaşılırlığı kısmında düşük nitelikte bir performans ile karşılaşılmıştır. Aynı şekilde problem belirleme basamağında yaşanan sıkıntılar nedeni ile yaratıcı çözüm üretme ve model haline getirme basamaklarında elde edilen performans düşük niteliktedir. Öğretmen adaylarının geliştirerek uygulamaya çalıştığı mühendislik tasarım temelli etkinliklerde, bireysel olarak yaşadıkları sıkıntılar göz önüne alındığında, gelişmelerin uygulayıcısı olacak öğretmen adaylarının yeni yöntem ve tekniklerden haberdar olarak yetiştirilmesi ve öğretmen yetiştirme programlarına mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin dâhil edilmesi önerilmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.