![Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/yyuefd_1305_2020.jpg)
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Serkan DEMİR, Yunus Emre AVCU
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Yazma-Çizme Tekniği,Destek Eğitim Odası,Özel Yetenekli Öğrenci,Metafor
Özet: Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odalarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini Türkiye’nin farklı şehirlerinden Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından “Destek Eğitim Odası Eğitici Eğitimi” üzerine düzenlenen hizmet içi eğitimine katılan toplam 76 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; öğretmenlerin “Destek Eğitim Odaları” kavramına ilişkin algılarını metaforlarla belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış form, çizme-yazma tekniği ve odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlerin destek eğitim odalarının öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarıp onlara ihtiyaçları doğrultusunda uygun eğitim fırsatının sağlandığı ve bilimsel, yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme becerilerinin kazandığı bir mekan olarak algıladıkları tespit edilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.