Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları

Yazarlar: Sezen CAMCI ERDOĞAN

Cilt 15 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 130 - 155

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Bilim insanı,Imaj,Üstün zekâlılar öğretmenliği adayı

Özet: Çalışma, üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarının bilim insanlarına yönelik sahip olduğu imajların incelenmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma modeli ile yürütülen çalışmaya, üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarından oluşan 87 kişilik gönüllü bir grup katılmıştır. Veriler Chambers (1983) tarafından geliştirilen Bir Bilim İnfsanı Çiz Testi (The Draw A-Scientist Test) ve açık uçlu sorularla toplanmıştır. Öğrenci çizimleri bilim insanının özelliklerine (dış görünüş, cinsiyet vb.) ait farklı kriterler açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, daha önce yapılan çalışmalara paralel sonuçlar vermiş ve öğretmen adaylarının bilim insanı imajlarının standart olduğu, bilim insanlarının genellikle gözlüklü, laboratuvar önlüğü giymiş, iç ortamda deney tüpleri, beherler ile çalışan, kitap ve teknoloji ürünleri kullanan ve baskın olarak yalnız olarak çalışan erkekler olduğu ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları}, volume={15}, number={130–155}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Sezen CAMCI ERDOĞAN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Sezen CAMCI ERDOĞAN. (2018). Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları (Vol. 15). Vol. 15. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sezen CAMCI ERDOĞAN. Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları. no. 130–155, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018.