Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Sosyal Medya Kullanımının Öğrenci Doyumu Üzerine Etkisi

Yazarlar: Meltem ERYILMAZ, Murat KARAKAYA

Cilt 15 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 106 - 129

Konular:-

Anahtar Kelimeler:: sosyal medya,Harmanlanmış öğrenme,Harmanlanmış öğrenme ortamları,Öğrenci doyumu,Algı

Özet: Bu deneysel araştırmanın amacı sosyal medya kullanımının harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğrenci doyumu üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma Ankara’daki bir üniversitede okuyan ve bilgisayara giriş dersi alan 109 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Uygulama sürecinde öğrenciler dersi haftada bir kez yüz yüze geri kalanı çevirimiçi olmak üzere harmanlanmış öğrenme yaklaşımı ile almışlardır. Çevirimiçi öğrenme ortamı ders materyallerinin, forum, sınav, ders notu, resim ve video destekli ders özetlerinin paylaşıldığı bir ortam olarak tasarlanmıştır. Araştırmada, çevirimiçi öğrenme ortamlarını desteklemek üzere tasarlanmış bir sosyal medya ortamı sunan Course Networking (CN) adlı sistem kullanılmıştır. Seçilen dersin ilk 7 haftasında ders sadece Moodle sistemi ile desteklenirken, 8nci haftadan sonra CN sistemi kullanıma açılmıştır. 7nci ve 15nci haftalarda yapılan ölçek ve anket uygulamaları ile öğrencilerin bu dersten aldıkları tatmin duygusu ve harmanlanmış öğrenme ortamlarında sosyal medya kullanımının öğrencilerin algıları üzerine etkileri incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Sosyal Medya Kullanımının Öğrenci Doyumu Üzerine Etkisi}, volume={15}, number={106–129}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Meltem ERYILMAZ,Murat KARAKAYA}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Meltem ERYILMAZ,Murat KARAKAYA. (2018). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Sosyal Medya Kullanımının Öğrenci Doyumu Üzerine Etkisi (Vol. 15). Vol. 15. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Meltem ERYILMAZ,Murat KARAKAYA. Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Sosyal Medya Kullanımının Öğrenci Doyumu Üzerine Etkisi. no. 106–129, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018.