Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi

Yazarlar: Serman BİLEN, Kamile ÜN AÇIKGÖZ

Cilt 16 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 803 - 817

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:İşbirlikçi öğrenme,Müzik eğitimi,Şarkı öğretim yöntemleri,Şarkı söyleme becerisi

Özet: Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme yönteminin şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma deseni; yarı deneysel modellerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu deney desenidir. Araştırma, İzmir Tınaztepe Eşrefpaşa İlkokulu 4. sınıflardan oluşan üç grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Rastlantısal olarak sınıflardan biri deney, diğer ikisi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda işbirlikli öğrenme yönteminin birlikte öğrenme tekniği ile müzik eğitimi yapılırken, kontrol gruplarından birisinde nota ile müzik öğrenme, diğerinde ise kulaktan notalı müzik öğretimi yapılmıştır. Veriler şarkı söyleme becerilerine ilişkin gözlem formu ile toplanmıştır. Araştırmanın başlıca sonuçları şu şekildedir: İşbirlikli öğrenme yöntemi, nota ile öğrenme ve kulaktan notalı öğretim yöntemlerine göre şarkı söyleme becerilerinin geliştirilmesinde anlamlı düzeyde daha etkilidir. Nota ile öğrenme yöntemi ise kulaktan notalı öğretim yöntemine göre şarkı söyleme becerilerinin geliştirilmesinde anlamlı düzeyde daha etkilidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi}, volume={16}, number={803–817}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Serman BİLEN,Kamile ÜN AÇIKGÖZ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Serman BİLEN,Kamile ÜN AÇIKGÖZ. (2019). İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi (Vol. 16). Vol. 16. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Serman BİLEN,Kamile ÜN AÇIKGÖZ. İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi. no. 803–817, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019.