Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

2018 Liselere Giriş Sınavına İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri*

Yazarlar: Mustafa GÜLER, Zeynep ARSLAN, Derya ÇELİK

Cilt 16 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 337 - 363

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Ortaokul matematik öğretmenleri,Liselere Giriş Sınavı,Zorluklar

Özet: Bu çalışma ile ortaokul matematik öğretmenlerinin 2018 yılında uygulamaya konulan ilk Liselere Giriş Sınavı’na (LGS) ilişkin görüşlerinin belirlenmesi, karşılaşılan güçlükler ve bu bağlamda öğretmenlerin çözüm önerilerinin alınması amaçlanmıştır. Çalışma, Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapmakta olan 88 ortaokul matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Örnek olay tarama modelinin benimsendiği çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 8 sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin, öğrencilerinin LGS başarılarını genel olarak yetersiz olarak tanımladıkları görülmüştür. Elde edilen diğer bir sonuçta ise öğretmenler, uygulanan yeni sistemi soruların niteliği bağlamında olumlu bulurken mevcut altyapının yetersiz olduğunu belirtmişler, soruların zorluğunun azaltılması ve sınav süresinin artırılmasını önermişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={2018 Liselere Giriş Sınavına İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri*}, volume={16}, number={337–363}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Mustafa GÜLER,Zeynep ARSLAN,Derya ÇELİK}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Mustafa GÜLER,Zeynep ARSLAN,Derya ÇELİK. (2019). 2018 Liselere Giriş Sınavına İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri* (Vol. 16). Vol. 16. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa GÜLER,Zeynep ARSLAN,Derya ÇELİK. 2018 Liselere Giriş Sınavına İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri*. no. 337–363, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019.