Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik Veli Görüşleri

Yazarlar: Ümran ŞAHİN

Cilt 16 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 27 - 48

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Düzey derslikleri,Veli görüşleri

Özet: Bu araştırmanın amacı; düzey derslikleri uygulaması hakkında velilerin bilgilerini ve bu uygulamanın çocuklarına akademik, sosyal ve psikolojik açısından etkileri hakkındaki düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Veriler, velilerle yapılan görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan veliler açısından düzey derslikleri uygulamasına ilişkin görüşler; “Düzey Dersliklerinin Anlamı”, “Düzey Dersliği Oluşturma Ölçütleri”, “Düzey Derslikleri Uygulamasının Olumlu ve Olumsuz Yönleri” ve “Uygulamaya İlişkin Velilerin Düşünceleri” adıyla dört ana temadan oluşmaktadır. Düzey derslikleri, veliler tarafından akademik olarak yakın başarı gösteren öğrencileri gruplandırma olarak tanımlanmaktadır. Düzey dersliği oluşturma ölçütleri temasında ise veliler öğrencilerin akademik başarılarının yanında öğrenci hal ve tutumlarının, öğretmen kanaatlerinin, sanatsal ve sportif faaliyetlerdeki başarıların da dikkate alınması gerektiğini vurgulamışlardır. Düzey derslikleri uygulamasının olumlu ve olumsuz yönleri temasında ise veliler uygulamanın çocuklarının kendi bilişsel hızlarında öğrenmeleri açısından etkin olduğunu ancak arkadaşlık ilişkileri ve çocuklarda kaygı, stres oluşturması açısından olumsuzluklarını vurgulamışlardır. Uygulamanın ilişkin velilerin düşünceleri teması pozitif ve negatif düşünce alt temalarında ele alınmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik Veli Görüşleri}, volume={16}, number={27–48}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Ümran ŞAHİN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Ümran ŞAHİN. (2019). Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik Veli Görüşleri (Vol. 16). Vol. 16. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ümran ŞAHİN. Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik Veli Görüşleri. no. 27–48, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019.