Sosyologca
Yazarlar: , Ebru Güzel , Esra Çizmeci
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Güzellik Hegemonyası,Güzellik Kraliçeleri,Süper Modeller,Instagram.
Özet: Kadınlar, tarih boyunca güzel görünmek için mücadele etmişlerdir. Güzellik, göreceli bir kavramdır. Güzellik algısı zaman zaman olduğu gibi kültürden kültüre de farklılık göstermektedir. Güzellik sektörünün belirlediği, medyaya yansıyan ve kadınların gönüllü olarak taşındığı güzellik ideali, ulaşılmaz bir hedef gibidir. Tüm bunlardan yola çıkarak bu çalışmada Instagram'ın sunduğu mükemmelleştirme filtrelerinin kadınların güzellik algısındaki rolü araştırılacaktır. Bu kapsamda çalışmanın amacına bağlı olarak, amaçlı örnekleme yoluyla seçilen 20 güzel Türk ve süper model ile görüşmeler yapılmıştır. Çalışmada, güzellik hegemonyasının sosyal medyadaki gücü tartışılacaktır.