Sosyologca

Sosyologca

BAŞARI İLE İLGİSİZLİK SARKACINDA BİR TÜRK SİNEMASI KLASİĞİ: “SEVMEK ZAMANI”

Yazarlar: , Gökçe Kaan Demirkıran , Cenk Demirkıran

Cilt - , Sayı 2 , 2011 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sinema,Siyaset,Sinematografi

Özet: Bu çalışmada Metin Erksan’ın 1965 yılında çektiği Sevmek Zamanı filmi üzerine bir değerlendirme yer almaktadır. Bu çerçevede Metin Erksan’ın entelektüel kimliği, sinemadaki arayışları ve Sevmek Zamanı’nın oluş sürecinden söz edilmektedir. Metin Erksan 1964 yılında yönetmenliğini yaptığı Susuz Yaz filmiyle uluslar arası ödül almış ve hemen ardından film dili olarak çok farklı bir film çekmiştir. Dönemin politik eğilimlerinden etkilendiği kadar kendi dilini de oluşturabileceğini gösterircesine Sevmek Zamanı’nı çekmiştir. Sinemalarda gösterilmemesine ve ilgi duyulmamasına rağmen Sevmek Zamanı bugün kült bir film olarak anılmaktadır. Bu çalışmada Sevmek Zamanı’nın yaşadığı süreç ve filmin içindeki sinema anlayışı üzerine değerlendirmeler yer almaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={BAŞARI İLE İLGİSİZLİK SARKACINDA BİR TÜRK SİNEMASI KLASİĞİ: “SEVMEK ZAMANI”}, number={null}, publisher={Sosyologca}, author={,Gökçe Kaan Demirkıran , Cenk Demirkıran}, year={2011} }
APA
KOPYALA
,Gökçe Kaan Demirkıran , Cenk Demirkıran. (2011). BAŞARI İLE İLGİSİZLİK SARKACINDA BİR TÜRK SİNEMASI KLASİĞİ: “SEVMEK ZAMANI.” Sosyologca.
MLA
KOPYALA
,Gökçe Kaan Demirkıran , Cenk Demirkıran. BAŞARI İLE İLGİSİZLİK SARKACINDA BİR TÜRK SİNEMASI KLASİĞİ: “SEVMEK ZAMANI.” no. null, Sosyologca, 2011.