Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Öğretmenlerin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik İnançları ile Matematik ve Matematik Öğretim Kaygıları Arasındaki İlişki

Yazarlar: İlker KARAMAN, Osman ÇİL

Cilt 18 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 1042 - 1072

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.957388

Anahtar Kelimeler:Matematiksel ilişkilendirme,Matematik kaygısı,Matematik öğretim kaygısı,Sınıf öğretmenleri,Ilköğretim matematik öğretmenleri,Matematiksel ilişkilendirme,Matematik kaygısı,Matematik öğretim kaygısı,Sınıf öğretmenleri,Ilköğretim matematik öğretmenleri

Özet: Bu araştırmada sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik inançları ile matematik ve matematik öğretim kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçekleri gönüllü olarak yanıtlayan 446 sınıf ve ilköğretim matematik öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Yapılan analizler sonucunda kadın öğretmenlerin matematik kaygı düzeyleri istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek olmasına rağmen matematik öğretim kaygı düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin matematik dersine yönelik, ilköğretim matematik öğretmenlerinin ise matematik öğretimi konusunda daha kaygılı olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik inançları ile matematik kaygıları arasında orta düzeyde, matematik öğretim kaygıları arasında yüksek düzeyde negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları ışığında sınıf öğretmenlerine matematik alan bilgisi, ilköğretim matematik öğretmenlerine ise matematik öğretimi konusunda sunulacak hizmet içi eğitim fırsatlarının artırılması ve lisans programlarında bulunan matematik alan ve öğretim derslerinin öğretmen adaylarının matematik ve matematik öğretimine yönelik kaygıları dikkate alınarak düzenlenmesi önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmenlerin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik İnançları ile Matematik ve Matematik Öğretim Kaygıları Arasındaki İlişki}, volume={18}, number={1042–1072}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={İlker KARAMAN,Osman ÇİL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
İlker KARAMAN,Osman ÇİL. (2021). Öğretmenlerin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik İnançları ile Matematik ve Matematik Öğretim Kaygıları Arasındaki İlişki (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
İlker KARAMAN,Osman ÇİL. Öğretmenlerin Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik İnançları Ile Matematik ve Matematik Öğretim Kaygıları Arasındaki İlişki. no. 1042–1072, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.