Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Eğitimde Teknoloji Kullanımı İçerikli Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenine Etkileri

Yazarlar: Naci BAYRAK, Gül BAYRAK

Cilt 18 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 1009 - 1041

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.957385

Anahtar Kelimeler:Eğitimde teknoloji kullanımı,Hizmet içi eğitim,Öz-güven,Teknolojik pedagojik alan bilgisi,Uzaktan hizmet içi eğitim,Eğitimde teknoloji kullanımı,Hizmet içi eğitim,Öz-güven,Teknolojik pedagojik alan bilgisi,Uzaktan hizmet içi eğitim

Özet: Bu çalışmanın amacı eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili gerçekleştirilen hizmet içi eğitimlerin etkilerini, teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konusundaki öz güven düzeyleri üzerinden incelenmesidir. Bu amaçla önce ortaokul kademesinde 120 fen bilimleri ve lise kademesinde görev yapan 46 biyoloji, 37 fizik ve 38 kimya olmak üzere 241 fen grubu öğretmenden TPAB öz güven ölçeği ve kişisel bilgi formuyla bilgi toplanmış, daha sonrasında analiz edilen nicel verilerin derinlemesine incelenmesi amacıyla 18 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışma sonucunda eğitimde teknoloji kullanımı içerikli hizmet içi eğitimlerin öğretmenlerin TPAB öz güvenlerini olumlu yönde etkilediği, ancak kursların yüz yüze veya uzaktan olmasının fark oluşturmadığı, olumlu etki eden en önemli etkenin hizmet içi eğitimlere gönüllü katılım olduğu, teknolojik bilgi boyutunda kurs içeriklerinin yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Eğitimde teknoloji kullanımı içerikli hizmet içi eğitimlerin hedeflenen amaçlarına ulaşması için; katılımcı öğretmenlerin aynı veya benzer branştan olması, kurs içeriğin geliştirilmesi, eğitimcilerin özellikle alanına hâkim ve iletişim gücü yüksek eğitmenlerden seçilmesi, içeriğe uygun olarak eğitimlerin kısmi olarak uzaktan ve yüz yüze gerçekleştirilmesi hususlarında öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Eğitimde Teknoloji Kullanımı İçerikli Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenine Etkileri}, volume={18}, number={1009–1041}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Naci BAYRAK,Gül BAYRAK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Naci BAYRAK,Gül BAYRAK. (2021). Eğitimde Teknoloji Kullanımı İçerikli Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenine Etkileri (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Naci BAYRAK,Gül BAYRAK. Eğitimde Teknoloji Kullanımı İçerikli Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenine Etkileri. no. 1009–1041, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.