Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yapılandırmacı Yaklaşım Kavramına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi

Yazarlar: Hanifi ŞEKERCİ

Cilt 18 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 766 - 795

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.919625

Anahtar Kelimeler:Yapılandırmacı yaklaşım,Metafor,Sınıf öğretmeni adayları

Özet: Türkiye’de 2005 yılından beri öğretim programları yapılandırmacı yaklaşıma göre oluşturulmaya çalışılmaktadır. Bu bakımdan öğretmen adayları lisans eğitimleri boyunca yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin pek çok bilgi ve deneyim kazanmaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşım kavramı ile ilgili algı ve görüşlerinin belirlenmesinin, onların lisans öğrenim sürecine ve öğretim programlarının onlar tarafından nasıl uygulanabileceğine ilişkin önemli bakış açıları ortaya koyacaktır. Bu bakımdan araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşım kavramına ilişkin algı ve görüşleri metaforlar aracılığıyla incelenmeye çalışılmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden olgu bilime göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun seçiminde, amaçlı örneklem tekniklerinden ölçüt örneklem kullanılmıştır. Araştırmaya 117 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Yapılandırmacı yaklaşım..............gibidir. Çünkü.................” ifadesinin yer aldığı form kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmeni adayları yapılandırmacı yaklaşım kavramı ile ilgili 80 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar özelliklerine göre 10 kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bunun yanında yapılandırmacı yaklaşım kavramı ile ilgili en fazla üretilen metaforların “hayat” ve “yaşamın kendisi” olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmeni adayları tarafından üretilen metaforların en fazla sınıflandırıldığı kategoriler ise “öğrenciyi aktif kılma” ve “anlamlı bilgi oluşturma” olmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Yapılandırmacı Yaklaşım Kavramına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi}, volume={18}, number={766–795}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Hanifi ŞEKERCİ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hanifi ŞEKERCİ. (2021). Yapılandırmacı Yaklaşım Kavramına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hanifi ŞEKERCİ. Yapılandırmacı Yaklaşım Kavramına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesi. no. 766–795, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.