Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Psikolojik Danışmanların Yeterliklerinin İncelenmesi

Yazarlar: Metin TAYTAŞ, Fuat TANHAN

Cilt 18 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 476 - 493

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.882486

Anahtar Kelimeler:Yeterlik,Yeterlik algısı,Psikolojik danışman

Özet: Bu çalışmada, psikolojik danışmanların yeterlik algıları ile psikolojik danışmanlarının yeterliğine ilişkin öğretmen algıları sosyo-demografik değişkenler çerçevesinde incelenmiştir. Bu amaçla okul psikolojik danışmanlarının kendilerini ne derece yeterli gördükleri algısı ile öğretmenlerin okul psikolojik danışmanlarını ne derece yeterli gördükleri algısı ölçülüp psikolojik danışmanların yeterliği değerlendirilmek istenmiştir. Çalışma, genel tarama yöntemlerinden betimsel ve ilişkisel tarama modeli niteliğindedir. Psikolojik danışmanların yeterliğine ilişkin algıyı belirlemek için evren; Van ilinde görev yapan okul psikolojik danışmanları ile öğretmenlerden ibarettir. Araştırmanın birinci örneklemi araştırmaya gönüllü olarak katılan 79 kadın ve 115 erkek olmak üzere toplam 194 psikolojik danışmandan oluşmaktadır. Araştırmanın ikinci örneklem grubu ise bu evrenden seçilen 192 erkek ve 108 kadın olmak üzere toplam 300 öğretmenden oluşmuştur. Psikolojik danışmanlara ve öğretmenlere “Psikolojik Danışman Yeterlik Algısı Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Psikolojik Danışmanların Yeterliklerinin İncelenmesi}, volume={18}, number={476–493}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Metin TAYTAŞ,Fuat TANHAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Metin TAYTAŞ,Fuat TANHAN. (2021). Psikolojik Danışmanların Yeterliklerinin İncelenmesi (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Metin TAYTAŞ,Fuat TANHAN. Psikolojik Danışmanların Yeterliklerinin İncelenmesi. no. 476–493, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.