Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Bilim Tarihi Temelli Hikâyelerle Fen Öğretimi: Tesla ve Volta Örneği

Yazarlar: Bahar CANDAŞ, Zeynep KIRYAK, Suat ÜNAL

Cilt 18 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 405 - 435

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.867570

Anahtar Kelimeler:Bilim tarihi temelli hikâyeler,Fen öğretimi,LES modeli

Özet: Bilimsel buluşların tarihsel gelişimini göstermenin en etkili yollarından biri bilim tarihi temelli hikâyelerle öğretimin gerçekleştirilmesidir. Bilim tarihi temelli hikâyelerle bilimsel kavramlar açıklanırken, öğrencilerin bu kavramları neden öğrenmeleri gerektiği de vurgulanmaktadır. Bunların yanı sıra, hikâyeler öğrencilerin motivasyonlarının artmasına, hayal güçlerinin geliştirilmesine ve karşılaştıkları durumlar farklı açılardan bakabilmelerine fırsat vererek anlamlı öğrenmeyi destekleyen öğretim araçlarıdır. Bu çalışmanın amacı elektrik konusunda bilim tarihi temelli hikâyelerin geliştirildiği ve kullanıldığı öğretim sürecinin tasarlanması ve öğretmen adaylarının bilim tarihi temelli hikâyelerle öğretim süreci hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesidir. Çalışma bir özel durum çalışması olup fen bilgisi öğretmenliği ikinci sınıfına devam eden 11 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Tesla bobini ve Volta pilinin yapılışını temel alan bilim tarihi temelli hikâyelerle yürütülen öğretim müdahalesi LES modeli doğrultusunda yönlendirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının öğretim müdahalesi hakkındaki görüşlerinin alındığı görüşme formları kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarının hikâyelerle öğretim ve fen bilimlerinde LES modelinin kullanılmasına yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarının öneminin yoğun biçimde ifade edildiği göz önünde bulundurulduğunda bilim tarihi temelli hikâyelerle yürütülecek öğretim uygulamalarının öğrencilerin fen kavramlarını anlamalarına destekleyecek öğrenme ortamları sunacağı düşünülmektedir. Ayrıca, diğer fen konularının öğretiminde de bilim tarihi temelli hikâyelerin kullanılmasının ve buna yönelik öğretim uygulamalarının tasarlanmasının alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Bilim Tarihi Temelli Hikâyelerle Fen Öğretimi: Tesla ve Volta Örneği}, volume={18}, number={405–435}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Bahar CANDAŞ,Zeynep KIRYAK,Suat ÜNAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Bahar CANDAŞ,Zeynep KIRYAK,Suat ÜNAL. (2021). Bilim Tarihi Temelli Hikâyelerle Fen Öğretimi: Tesla ve Volta Örneği (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bahar CANDAŞ,Zeynep KIRYAK,Suat ÜNAL. Bilim Tarihi Temelli Hikâyelerle Fen Öğretimi: Tesla ve Volta Örneği. no. 405–435, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.