Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Tuğrul ÇALIŞKAN, Serkan KAPUCU
Konular:Sosyal
DOI:10.33711/yyuefd.863217
Anahtar Kelimeler:Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme,Astronomi,Fen öğrenme anlayışları,Fen öğrenme yaklaşımları
Özet: Bu araştırmanın amacı astronomi konusunda kullanılan argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin fen öğrenme anlayışlarına ve fen öğrenme yaklaşımlarına olan etkisini incelemektir. Araştırmaya 20 öğrenci katılmıştır ve zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Veriler toplanırken “Fen Öğrenme Anlayışları Anketinden”, “Fen Öğrenme Yaklaşımları Envanterinden” ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin fen öğrenme anlayışlarından ‘ezberleme’, ‘test çözme’ ve ‘anlama ve farklı bakış’ alt boyutlarında ön test ile son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Benzer bir şekilde öğrencilerin yüzeysel fen öğrenme yaklaşımları ön test ve son test puanları anlamlı bir şekilde birbirlerinden farklılaşmıştır. Bu alt boyutlarda olumlu yönde değişimler tespit edilmiştir. Bu yüzden, fen bilimleri öğretmenlerine argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımını astronomi konularının öğretiminde kullanmaları önerilmektedir.