Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen Bilimleri ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları ile Öz-Yeterlik Kaynaklarının İncelenmesi

Yazarlar: Özge GÜN, Burçin ACAR, ŞEŞEN, Cansel AKBULUT, Ayla ÇETİN, DİNDAR, Zehra MOLU

Cilt 18 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 47 - 69

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.859382

Anahtar Kelimeler:Öz-yeterlik inancı,Öz-yeterlik kaynakları,Öğretmen adayları,Öğretmen eğitimi

Özet: Bu çalışmanın amacı fen bilimleri ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançları ve öz-yeterlik kaynaklarını öğrenim gördükleri program türü, sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenleri açısından incelemektir. Çalışma nicel araştırma yaklaşımlarından tarama desenine dayalı gerçekleştirilmiştir. Beş üniversitenin Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği programlarının üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 885 öğretmen adayından Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği ve Öz-Yeterlik Kaynakları Ölçeği kullanılarak veri toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile yordamsal istatistiklerden tek yönlü çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öz-yeterlik inançları değişkenine ait alt boyutların hepsi için öğretmen adaylarının tamamının oldukça yeterli düzeyde olduğu görülmüştür. Diğer taraftan öz-yeterlik kaynakları değişkeninin alt boyutları açısından öğretmen adaylarının düzeylerinde farklılıklar gözlenmiştir. En yüksek aritmetik ortalama Sözel İkna boyutunda, en düşük ortalama ise Fizyolojik ve Duygusal Durumlar boyutunda elde edilmiştir. İncelenen değişkenlerin öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri program türü, sınıf düzeyi ve cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini test etmek için altı farklı tek yönlü MANOVA uygulanmıştır. Cinsiyete göre öz-yeterlik kaynaklarına ilişkin yapılan analiz haricinde diğer tüm analizlerde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Fen Bilimleri ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları ile Öz-Yeterlik Kaynaklarının İncelenmesi}, volume={18}, number={47–69}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Özge GÜN,Burçin ACAR,ŞEŞEN,Cansel AKBULUT,Ayla ÇETİN,DİNDAR,Zehra MOLU}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Özge GÜN,Burçin ACAR,ŞEŞEN,Cansel AKBULUT,Ayla ÇETİN,DİNDAR,Zehra MOLU. (2021). Fen Bilimleri ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları ile Öz-Yeterlik Kaynaklarının İncelenmesi (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özge GÜN,Burçin ACAR,ŞEŞEN,Cansel AKBULUT,Ayla ÇETİN,DİNDAR,Zehra MOLU. Fen Bilimleri ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları Ile Öz-Yeterlik Kaynaklarının İncelenmesi. no. 47–69, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.