Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Etkileşimsel Kaynaklar ve Öğretmen Soruları

Yazarlar: Metin ŞARDAĞ, Gültekin ÇAKMAKCI

Cilt 18 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 494 - 523

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.1029064

Anahtar Kelimeler:Argümantasyon,Etkileşimsel kaynaklar,Konuşma çözümlemesi,Öğretmen soruları,Argümantasyon,Etkileşimsel kaynaklar,Konuşma çözümlemesi,Öğretmen soruları

Özet: Sınıf içi etkileşim, öğrenme sürecinin dinamiklerini şekillendirmekte olup anlamlı öğrenmeler için zemin oluşturabilmektedir. Bu çalışmada sınıf içi etkileşime odaklanılarak argümantasyon tabanlı bilim eğitiminde fen bilimleri öğretmenleri tarafında kullanılan etkileşimsel kaynaklar, etkileşimsel kaynak olarak kullanılan sorular ve bu soruların kullanım amaçları araştırılmıştır. Bu bağlamda çalışma Konuşma Çözümlemesi bakış açısıyla nitel bir araştırma olarak yürütülmüştür. Çalışma biri kadın, ikisi erkek olmak üzere üç Fen Bilimleri öğretmeniyle 2016-2017 eğitim öğretim yılında 7. sınıf öğrencileriyle Elektrik Enerjisi ünitesinde yürütülmüştür. Toplamda 49 saatlik (ders saati) sınıf içi etkileşim verisi toplanmıştır. Toplanan veriler Gail Jefferson transkript sistematiğine göre transkript edilmiştir. Toplanan veriye gerekçesiz arama ve içerden bakış açısıyla yaklaşılmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin diyalojik argümantasyonu desteklemek için bazı etkileşimsel kaynaklar kullandıklarını göstermiştir. Ayrıca öğretmenler etkileşimsel kaynak olarak yankı soruları (netleştirme istemi, anlamayı kontrol etme ve teyit etme soruları) ve epistemik soruları (gösterim ve gönderimsel sorular) kullanmışlardır. Öğretmenler bu soruları öğretimsel bağlama bağlı olarak farklı amaçlarda kullanmaktadırlar. Çalışma bulguları etkileşim kalitesinin artırılması açısından mevcut literatüre katkıda bulunmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Etkileşimsel Kaynaklar ve Öğretmen Soruları}, volume={18}, number={494–523}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Metin ŞARDAĞ,Gültekin ÇAKMAKCI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Metin ŞARDAĞ,Gültekin ÇAKMAKCI. (2021). Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Etkileşimsel Kaynaklar ve Öğretmen Soruları (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Metin ŞARDAĞ,Gültekin ÇAKMAKCI. Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Etkileşimsel Kaynaklar ve Öğretmen Soruları. no. 494–523, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.