Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Mustafa ÜREY, Gonca KAVGACI
Konular:Sosyal
DOI:10.33711/yyuefd.1029060
Anahtar Kelimeler:Fen Bilimleri,Sosyal Bilimler,Öğretmen Adayı,Enerji,Fen Bilimleri,Sosyal Bilimler,Öğretmen Adayı,Enerji
Özet: Bu araştırmanın amacı, fen ve sosyal bilimler kökenli öğretmen adaylarının enerji kavramına yönelik algılarının belirlenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Bu araştırmada betimsel araştırma yaklaşımlarından biri olan alan taraması (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 392 öğretmen adayı katılmıştır. Bu öğretmen adaylarının 180’i fen bilimleri kökenli öğretmen adaylarından oluşurken, 212’si sosyal bilimler kökenli öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının belirlenmesinde basit rastgele örneklem seçimi kullanılmış olup, son sınıf düzeyindeki öğretmen adayları ile çalışmalar yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının yazılı görüşlerinin alındığı anket ve çizimler kullanılmıştır. Veri toplama aracındaki açık uçlu soruların analizinde içerik analizi kullanılırken, çizimlerin analizinde ise araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, fen ve sosyal bilimler kökenli öğretmen adayları için enerji algısı benzerlik ve farklılıklar göstermektedir. Fen bilimleri kökenli öğretmen adayları enerji kavramını daha çok bilişsel bir yük olarak algılayıp anlamlandırmaya çalışırken, sosyal bilimler kökenli öğretmen adayları güncel yaşamdaki etkileri üzerinden anlamlandırmaya çalışmaktadır. Öğretmen adaylarında her iki anlayışın da dengeli bir şekilde gelişmesi adına farklı disiplinlerin bir araya geldiği bütünleşik öğretim programlarına ihtiyaç duyulmaktadır.