Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulama Düzeyinin Tespiti

Yazarlar: İlyaz ÖDEMİŞ, Adem AKKUŞ

Cilt 18 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 358 - 386

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.1029041

Anahtar Kelimeler:Fen bilimleri öğretmeni,Öğretmen davranışları,Yapılandırmacılık,Fen bilimleri öğretmeni,Öğretmen davranışları,Yapılandırmacılık

Özet: Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin sınıf içi davranışlarının gözlem yoluyla incelenmesi ve elde edilen verilerin sınıf gözlem ölçeğine işlenerek fen bilimleri öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı sınıf içinde uygulama düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmış ve araştırma tekniği olarak ise gözlem çalışması yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini dört (4) fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenler beş (5) hafta boyunca kendi sınıflarında gözlemlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak sınıf gözlem ölçeği kullanılmıştır. Sınıf gözlem ölçeğinde davranışlar “yok”, “tutarlı değil” ve “tutarlı” şeklinde kodlanmıştır. Yok için 1 (davranış hiçbir şekilde gözlenmediyse), tutarlı değil için 2 (davranış 1 veya 2 kez gözlemlendiyse), ve tutarlı için 3 puan (davranış 3 veya daha fazla sayıda gözlemlendiyse) tanımlanmıştır. Sınıf gözlem formu; sınıf yönetimi, zaman yönetimi ve ders sunumu alt formlarından oluşmaktadır. Her alt formun toplam puanları sınıf gözlem formunun toplam puanını oluşturmaktadır. İlk hafta yapılan gözlemlerde eksiklikler tespit edilip gözlem formu notları son hale dönüştürülmüştür. Bu nedenle çalışma kapsamında sunulan veriler dört (4) haftalık verilerdir. Sınıf gözlem formunda elde edilen veriler ve öğretmenlere ait performans grafikleri hem haftalık temelde hem de alt başlıklar çerçevesinde çalışmada sunulmuştur. Araştırma bulguları doğrultusunda bir alt davranışta başarı gösteren öğretmenin diğer alt basamaklarda da benzer başarıyı sergilediği tespit edilmiştir. Araştırmada geleneksel yönteme uygun biçimde ders işleyen öğretmen tespit edilmemiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerden ikisinin yapılandırmacı yaklaşıma uygun biçimde ders işlerlerken ikisinin ise yapılandırmacı yaklaşımı tam olarak uygulayamadığı tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulama Düzeyinin Tespiti}, volume={18}, number={358–386}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={İlyaz ÖDEMİŞ,Adem AKKUŞ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
İlyaz ÖDEMİŞ,Adem AKKUŞ. (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulama Düzeyinin Tespiti (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
İlyaz ÖDEMİŞ,Adem AKKUŞ. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulama Düzeyinin Tespiti. no. 358–386, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.