Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Üniversite Türü Açısından Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Etiği ile Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: Tuğba GÜNER DEMİR, Özge ERDEMLİ, Gül KURUM

Cilt 18 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 246 - 274

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.1028603

Anahtar Kelimeler:Eğitim-öğretim etiği,Öğrenci bağlılığı,Araştırma üniversitesi,Öğretim elemanı,Üniversite öğrencisi,Eğitim-öğretim etiği,Öğrenci bağlılığı,Araştırma üniversitesi,Öğretim elemanı,Üniversite öğrencisi

Özet: Üniversitelerde sunulan eğitim-öğretim hizmetinin niteliği, bu sürecin öğretim elemanları tarafından etik kurallara göre yürütülmesinden etkilenmektedir. Ayrıca yükseköğretimde eğitim-öğretim etiği öğrencilerin üniversiteye bağlılıkları ile ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmada, üniversite türü değişkenine göre eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde eğitim-öğretim etiği ve bağlılık algılarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu araştırma, tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki biri araştırma üniversitesi olan iki kamu üniversitesinden 463 Eğitim Fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin üniversitedeki eğitim-öğretim etiğine ve bağlılığa ilişkin görüşleri “Yükseköğretimde Eğitim-Öğretim Etiği Ölçeği-Öğrenci Formu ve Yükseköğretimde Öğrenci Bağlılığı Ölçeği” ile belirlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, pearson korelasyon katsayısı, çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre lisans öğrencileri öğretim elemanlarının eğitim-öğretim etiği açısından yüksek düzeyde etik davrandığını düşünmektedir. Ayrıca öğrencilerin yükseköğretimde öğrenci bağlılık düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Üniversite türü açısından öğrencilerin yükseköğretimde eğitim-öğretim etiğine ilişkin görüşleri ile bağlılık düzeyleri arasında araştırma üniversitesinin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde eğitim-öğretim etiğine yönelik görüşleri ile üniversitelerine hissettikleri bağlılık düzeyleri arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Üniversite Türü Açısından Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Etiği ile Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi}, volume={18}, number={246–274}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Tuğba GÜNER DEMİR,Özge ERDEMLİ,Gül KURUM}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Tuğba GÜNER DEMİR,Özge ERDEMLİ,Gül KURUM. (2021). Üniversite Türü Açısından Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Etiği ile Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tuğba GÜNER DEMİR,Özge ERDEMLİ,Gül KURUM. Üniversite Türü Açısından Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Etiği Ile Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi. no. 246–274, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.