Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

STEM Eğitimi Almış Öğretmenlerin STEM Öğretimi Hakkındaki Görüşleri

Yazarlar: Sinan ÇINAR, Samet Yavuz TERZİ

Cilt 18 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 213 - 245

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.1028596

Anahtar Kelimeler:STEM Eğitimi,Öğretmen görüşleri,Nitel çalışma,Fenomenografik.,STEM Eğitimi,Öğretmen görüşleri,Nitel çalışma,Fenomenografik.

Özet: Bu çalışmanın amacı, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) hizmet içi eğitimi almış öğretmenlerin STEM eğitimi hakkında görüşlerini, uygulamalar sırasında yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi desenlerinden biri olan fenomenografik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan uygun durum örnekleme tekniği kullanılarak STEM hizmet içi eğitim [HİE] kurslarına katılan 20 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış ve elde edilen verilerin analizi için betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, öğretmenlerin sınıflarında STEM eğitimi yaptıkları, STEM öğrenme ortamı oluşturmak için derslerine mühendislik ve teknoloji disiplinlerini entegre ettikleri, öğretim yöntemi olarak mühendislik tasarım süreci ve probleme dayalı öğrenme yöntemleri kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler STEM öğrenme ortamının öğrencilere disiplinler arası bir öğrenme ortamı yarattığı ve öğrencilerin yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirdiği düşüncesine sahip oldukları bulunmuştur. Diğer taraftan öğretmenler ders öncesi STEM öğrenme ortamını tasarlarken malzeme temin edememe, STEM disiplinleri alan bilgi eksikliği ve öğretim programını yetiştirememe gibi kaygılara sahip oldukları, sınıflarında uygulamalarında de malzeme eksikliği, zamanın da yetiştirememe, gürültü ve STEM disiplinlerine ait bilgi eksikliği gibi engellerle karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bu engelleri STEM eğitim uzmanlarıyla iş birliği yaparak alacakları öneriler ve sınıflarında STEM öğretimini uygulamaya devam ederek kazanacakları deneyimler sayesinde aşabileceği düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={STEM Eğitimi Almış Öğretmenlerin STEM Öğretimi Hakkındaki Görüşleri}, volume={18}, number={213–245}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Sinan ÇINAR,Samet Yavuz TERZİ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sinan ÇINAR,Samet Yavuz TERZİ. (2021). STEM Eğitimi Almış Öğretmenlerin STEM Öğretimi Hakkındaki Görüşleri (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sinan ÇINAR,Samet Yavuz TERZİ. STEM Eğitimi Almış Öğretmenlerin STEM Öğretimi Hakkındaki Görüşleri. no. 213–245, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.