Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Problem Davranışların Azaltılmasında İşlevsel İletişim Öğretiminin Kullanımı

Yazarlar: Semra OMAK

Cilt 18 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 183 - 212

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.998271

Anahtar Kelimeler:Problem davranış,Işlevsel iletişim öğretimi,Özel gereksinimli çocuklar,Işlevsel davranışsal değerlendirme,Iletişim davranışı.,Problem davranış,Işlevsel iletişim öğretimi,Özel gereksinimli çocuklar,Işlevsel davranışsal değerlendirme,Iletişim davranışı.

Özet: Özel gereksinimli çocuklarda problem davranışlarının azaltılması ve iletişim gereksinimlerini karşılayabilecek iletişim davranışlarının öğretilmesinde etkili bir bilimsel dayanaklı müdahale olan işlevsel iletişim öğretimi kullanılmaktadır. İşlevsel iletişim öğretimi müdahalesinin amacı, problem davranışın işlevini tanımlamak ve daha sonra problem davranışla aynı işleve sahip uygun bir iletişim davranışı öğretmektir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, işlevsel iletişim öğretimi ve uygulama sürecine ilişkin kapsamlı bilgiler sunarak bu müdahaleyi ailelere ve eğitimcilere tanıtmaktır. Problem davranışların azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin kullanımına ilişkin alanyazına katkıda bulunmak amacıyla yapılan bu çalışma, literatür taraması ile yapılan bir derleme çalışmasıdır. Araştırmada işlevsel iletişim öğretimi ve işlevsel iletişim öğretiminin uygulama adımları, genel özellikleri çerçevesinde tanıtılmış ve buna ilişkin önerilere yer verilmiştir. Bu amaçla, çalışmada ele alınan işlevsel iletişim öğretimine ilişkin temel kaynaklara ulaşılmış ve bu müdahale yöntemine ilişkin bilgiler derlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Problem Davranışların Azaltılmasında İşlevsel İletişim Öğretiminin Kullanımı}, volume={18}, number={183–212}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Semra OMAK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Semra OMAK. (2021). Problem Davranışların Azaltılmasında İşlevsel İletişim Öğretiminin Kullanımı (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Semra OMAK. Problem Davranışların Azaltılmasında İşlevsel İletişim Öğretiminin Kullanımı. no. 183–212, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.