Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Otizmli Bir Bireyin Azaltılması ve Artırılması İstenen Davranışlarında İşlevsel İletişim Öğretiminin Etkililiği

Yazarlar: Yusuf ALPDOĞAN, Elif SAZAK

Cilt 18 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 152 - 182

Konular:Sosyal

DOI:10.33711/yyuefd.998268

Anahtar Kelimeler:Otizmli Birey,İşlevsel İletişim Öğretimi,Problem Davranışlar,Artırılması İstenen Davranışlar,Otizmli Birey,İşlevsel İletişim Öğretimi,Problem Davranışlar,Artırılması İstenen Davranışlar

Özet: Bu araştırmada, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bir bireyin problem davranışlarının ortadan kaldırılmasında ve dersle ilgilenme davranışlarının artırılmasında işlevsel iletişim öğretimin etkililiği incelenmiştir. Araştırma, 11 yaşında, OSB tanısı almış bir erkek çocuğuyla yürütülmüştür. Araştırmada, nicel araştırma türlerinden deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, deneysel yöntem türlerinden denek sayısına göre planlanmış ve araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli ortamlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklemin problem davranışları nesne elde etmek ve zor bir görevden kaçmak amacıyla sergilediği, işlevsel iletişim öğretimi ile iletişim becerileri öğretildiğinde problem davranışların ortadan kalktığı ve ikinci bağımlı değişken olan örneklemin etkinlikle ilgilenme davranışlarının ise arttığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Otizmli Bir Bireyin Azaltılması ve Artırılması İstenen Davranışlarında İşlevsel İletişim Öğretiminin Etkililiği}, volume={18}, number={152–182}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Yusuf ALPDOĞAN,Elif SAZAK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Yusuf ALPDOĞAN,Elif SAZAK. (2021). Otizmli Bir Bireyin Azaltılması ve Artırılması İstenen Davranışlarında İşlevsel İletişim Öğretiminin Etkililiği (Vol. 18). Vol. 18. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yusuf ALPDOĞAN,Elif SAZAK. Otizmli Bir Bireyin Azaltılması ve Artırılması İstenen Davranışlarında İşlevsel İletişim Öğretiminin Etkililiği. no. 152–182, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021.