Sosyologca
Yazarlar: , Mert Kerem Zelyurt
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Elektronik Spor,Dijital Oyunlar,Sanal Gerçeklik,Simülasyon,E-sporcu,Toplumsal Cinsiyet.
Özet: E-spor, dijitalleşme sürecinin getirdiği yeni bir toplumsal olgu olarak karşı mıza çıkmaktadır. Bu çalışmada e-spor, dijital oyunların profesyonelleşme sürecini konu edinen “İyi Oyun” adlı sinema filmi üzerinden incelenmiştir. Çalışmanın ama cı; e-spor olgusuyla ilişkili sosyal süreçleri film üzerinden anlamaktır. Nitel araştır ma tekniklerinden “doküman incelemesi” kullanılmış ve filmdeki baskın sosyolojik temalar çözümlemeye tabi tutularak sınıflandırılmıştır. Temalar, şu şekilde belirlen miştir: 1. Oyuncuların sosyo-ekonomik profilleri 2. Toplumsal cinsiyet 3. Antrenman düzeni ve disiplin kuralları 4. Kolektif kimlik inşası ve takım ruhu 5. Oyunun meta laşması ve profesyonellik. Dijital oyunların Türkiye’de geldiği aşama hakkında sos yolojik saptamalarda bulunma imkânı veren “iyi oyun” filmiyle e-sporun genç kit lelere yönelik pazarlaması yapılmıştır. Filmin paradigması, e-sporun olumlu sosyal işlevleri öne çıkartılarak, toplum nezdinde ve yetişkin ebeveynlerin gözünde meşru laştırılmasıdır.