Uluslararası Akademik Çalışmalar Dergisi

Uluslararası Akademik Çalışmalar Dergisi

Relativizm ve Pazarlama Bilimine Etkileri

Yazarlar: Murat ÖZ , Kemal KAMACI

Cilt - , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 29-37

Konular:-

DOI:10.29228/jacademia.54116

Anahtar Kelimeler:Relativizm,Postmodernizm,Postmodern Pazarlama

Özet: Dünyadaki hiçbir olgunun stabil olmadığı görüşünü savunan relativist düşünce, pazarlama anlayışında paradigmal değişimlere yol açarak pazarlama biliminin epistemolojik temelde yeniden yapılandırılmasına neden olmuştur. Relativist düşüncenin etkisiyle oluşan kişiye görelilik hayatın her alanına etki etmiş, toplumların ve insanların tüketim kalıplarıyla birlikte hayat tarzlarını da değişmiştir. Küresel ve teknolojik gelişmelerle birlikte yaşanan bu değişim ve gelişimin bir sonucu olarak pazarlama biliminde modern pazarlama ilkeleri eleştirilmeye başlanmış ve postmodern bir pazarlama anlayışı benimsenmiştir. Postmodernist anlayış da tüketici profilinde radikal değişimlerin yaşanmasını sağlamış, ayrıca işletmelerin de yerellikten küresele doğru bir dönüşüm içerisine girme sürecini başlatmıştır. Çalışmada relativist düşüncenin pazarlama bilimine etkisi, pazarlamanın dönemsel evrimiyle birlikte ele alınarak pazarlama anlayışında meydana getirdiği değişimlere değinilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Relativizm ve Pazarlama Bilimine Etkileri}, number={29–37}, publisher={Uluslararası Akademik Çalışmalar Dergisi}, author={Murat ÖZ ,Kemal KAMACI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Murat ÖZ ,Kemal KAMACI. (2021). Relativizm ve Pazarlama Bilimine Etkileri. Uluslararası Akademik Çalışmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Murat ÖZ ,Kemal KAMACI. Relativizm ve Pazarlama Bilimine Etkileri. no. 29–37, Uluslararası Akademik Çalışmalar Dergisi, 2021.