Öğretmen Eğitiminde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Seyit Taşkıran, Hüseyin Gökhan Altan
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Sınıf öğretmenleri,Beden eğitimi ve oyun,Görsel sanatlar,Müzik.
Özet: Bu araştırmada, uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun, görsel sanatlar ve müzik derslerinin işlenişine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Uzaktan eğitim araçları, salgın öncesinde de bilinip kullanılmasına rağmen salgınla birlikte yoğun ve etkili olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu dönemde sınıf öğretmenleri de yeni duruma uyum sağlayarak derslerini planlayıp uzaktan uygulamaya koymuşlardır. Ancak, özellikle beden eğitimi ve oyun, görsel sanatlar ve müzik derslerinin işlenişinde sorunlarla karşılaşıldığı bilinmektedir. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde durum desenine uygun olarak yürütülmüştür. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesiyle ulaşılan çalışma grubunda toplam yirmi beş sınıf öğretmeninin görüşünden yararlanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Öğretmenlerden elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Ulaşılan bulgular tablolar halinde sunulup öğretmen görüşlerinden dikkat çekici örneklere de yer verilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun, görsel sanatlar ve müzik derslerinin işlenişinde teknolojiden kaynaklı, dersin işlenişinden kaynaklı, öğrenciden kaynaklı vb. sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak beden eğitimi ve oyun, görsel sanatlar ve müzik derslerine yönelik olarak öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi gerektiği öneriler arasında sunulmuştur.