Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi

BÜYÜK VERİ, SOSYAL MEDYA VE ETİK: FACEBOOK ÖRNEĞİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Yazarlar: Yunus Ergen

Cilt - , Sayı 10 , 2018 , Sayfalar 53 - 64

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Büyük Veri,Sosyal Medya,Etik,Facebook

Özet: Büyük Veri, çok büyük veri setleri ve depolama tesislerinin oluşturulmasına, değiştirilmesine ve yönetilmesine olanak sağlayan araçlara, süreçlere ve prosedürlere atıfta bulunur. Büyük Veri, pazarlamadan eğitime, bilimden siyasete kadar hemen her alanda kullanılmaktadır. Günümüzde Büyük Verinin oluşmasına katkı sağlayanönemli araçların başında ise sosyal medya platformlarının geldiği söylenebilir. Sosyal medya platformları kullanıcıların kişisel bilgilerini paylaştıkları mahrem alanlar olması hasebiyle birçok kişisel veriyi bünyesinde barındırmaktadır. Söz konusu bu verilerin yeteri düzeyde korunup korunmadığı, başka kişi veya kurumlarla paylaşılıp paylaşılmadığı etik düzlemde tartışılan konular arasındadır. Özellikle son dönemde Facebook’un yaklaşık 50 ile 100 milyon arasındaki kullanıcının bilgisini Cambridge Analytica şirketiyle paylaşması bu tartışmaların başka bir boyut kazanmasını sağlamıştır. Buradan hareketle bu çalışma, büyük veri ve sosyal medya ilişkisini genel olarak değerlendirmeyi ve bu ilişkiden doğan/doğabilecek olan etik sorunların neler olduğunu Facebook örneği üzerinden ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, Facebook’un kullanıcılarının bilgilerini paylaşmasıyla, özel yaşamın gizliliği, mahremiyetin korunması, kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması gibi etik değerleri ihlal ettiği sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={BÜYÜK VERİ, SOSYAL MEDYA VE ETİK: FACEBOOK ÖRNEĞİNDE BİR DEĞERLENDİRME}, number={10}, publisher={Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi}, author={Yunus Ergen}, year={2018}, pages={53–64} }
APA
KOPYALA
Yunus Ergen. (2018). BÜYÜK VERİ, SOSYAL MEDYA VE ETİK: FACEBOOK ÖRNEĞİNDE BİR DEĞERLENDİRME (pp. 53–64). pp. 53–64. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yunus Ergen. BÜYÜK VERİ, SOSYAL MEDYA VE ETİK: FACEBOOK ÖRNEĞİNDE BİR DEĞERLENDİRME. no. 10, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 2018, pp. 53–64.