Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİ

Yazarlar: Feyza AYDIN, İlkay ULUTAŞ

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 36 - 45

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Self-regulation,Children,Early childhood education

Özet: It is of essential to adequately strengthen the self-regulation skills of children during the preschool ages that are intense in terms of growth and learning. As experienced in numerous developmental traits, the basis of self-regulation skills is established throughout this period and during the child’s life it contributes to the acquisition of such skills as managing the attention along with controlling the emotions, acting in accordance with the rules, and suspending or repressing the actions or behaviours, tendencies and motives. From this point forth, this study, provides suggestions by referring to the importance of self-regulation skills and effect of early childhood education on the self-regulation


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİ}, volume={1}, number={2}, publisher={Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, author={Feyza AYDIN,İlkay ULUTAŞ}, year={2017}, pages={36–45} }
APA
KOPYALA
Feyza AYDIN,İlkay ULUTAŞ. (2017). OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİ (Vol. 1, pp. 36–45). Vol. 1, pp. 36–45. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Feyza AYDIN,İlkay ULUTAŞ. OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİ. no. 2, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2017, pp. 36–45.